środa, 2 września 2015

Owsiane ciasteczka z oczkiem


Bardzo polubiłam się ostatni z mąką owsianą, smakuje mi w naleśnikach w kruszonce, a ostatnio właśnie w tych ciasteczkach, które dzisiaj Wam zaprezentuję. Mąkę owsianą można kupić gotową lub samemu zrobić, wrzucając płatki owsiane do blendera czy innej maszyny.
Co do samych ciasteczek to wyszły bardzo smaczne, dodatek domowego dżemu pasuje tu idealnie, chociaż nie jest konieczny, dla mojego synka zrobiłam bez dżemu.
Delikatne, wilgotne i miękkie dla mnie rewelacyjne. Jeśli macie ochotę na coś słodkiego to długo się nie zastanawiajcie, tylko dajcie się skusić. Bardzo dobrze będą również pasować jako dodatek do drugiego śniadania do szkoły Waszych pociech.
Pomysł na ciasteczka z tej strony klik, z moimi zmianami.

Owsiane ciasteczka z oczkiem

składniki:

  • 1 szklanka mąki owsianej
  • 1 żółtko
  • 150g serka twarogowego, trzykrotnie zmielonego, najlepiej taki sernikowy
  • 100 zimnego masła
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • szczypta soli
dodatkowo:

  • dżem lub konfitura
wykonanie:

Do dużej miski przesiać mąkę, dodać żółtko, ser, posiekane masło oraz cukier i sól. Wszystkie składniki zagnieść. Z gotowego ciasta uformować małe kuleczki (można delikatnie podsypać mąką), następnie odrobinę je spłaszczyć, można do tego użyć dna szklanki. Tak przygotowane ciasteczka ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. W ciasteczkach robić dziurki i napełnić odrobiną dżemu.
Blaszkę włożyć do lodówki na 10 minut, w tym czasie piekarnik nagrzać do temperatury 180'C.
Piec około 15 minut, studzić na kratce.

Smacznego!!


3 komentarze:

Naturalne metody pisze...

Ciasteczka smakowicie wyglądają;)

Majana pisze...

Magda, cudne te ciacha!
Pozdrawiam serdecznie :)

Unknown pisze...

Uwielbiam takie ciasteczka, wyglądają bardzo apetycznie :) Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam http://my-tasty-recipes.blogspot.com/ :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin